حدیث بسیار زیبا درباره دنیا

حدیث بسیار زیبا درباره دنیا

دانلـــود تصویر

دانلود تصویر متناسب با موبایل، دسکتاپ، چاپ

حدیث بسیار زیبا درباره دنیا

☘امام علی(ع):
.
دنیا دو روز است:
.
1⃣ روزی به سود تو 😀
2⃣ و روزی به زیان‌ تو؛😔
.
👈 هر گاه به سود تو بود، سرکشی نکن،
👈 و وقتی به زیان تو بود، شکیبایی پیشه کن.
.
📔غرر؛ ح۱۹۱۷

حدیث اول:

امام على عليه ‏السلام:

بهترين پندآموز براى تو دنياست، اگر از دگرگونى حالاتى كه به تو نشان میدهد و از جدايى و پراكندگی ‏اى كه به تو اعلام می ‏كند ، پند گيرى.

***

حدیث دوم:

امام على عليه ‏السلام

از گذشته دنيا براى آينده‏اش عبرت بگير؛ زيرا همه اجزاى آن ، شبيه يكديگرند و انجام آن به آغازش می‏پيوندد و تماماً دگرگون شونده و از كف رفتنى است

***

حدیث سوم:

امام صادق عليه‏ السلام

اى مردم! اين دنيا ، سراى فراق و خانه پيچ در پيچ است ، نه خانه‏اى سرْ راست. فراق عزيزان ، داغى است كه مانعش نمی توان شد و سوزى است كه جلوى آن را نمی توان گرفت.

***

حدیث چهارم:

امام على عليه‏ السلام

اى بندگان خدا ! شما را به پروا از آن خدايى سفارش مى‏كنم كه نمونه‏ها آورده… و با حجّت‏هاى رسا هشدارتان داده است ، شمار شما را می داند ، و عمرى برايتان مقرّر كرده است، در جايگاه آزمايش و سراى عبرت . شما در دنيا آزمايش می ‏شويد و براى آن ، مورد حسابرسى قرار می گيريد

***

حدیث پنجم:

امام على عليه‏ السلام

دنيا، گذرگاه است ، نه قرارگاه؛ و مردم در آن دو دسته ‏اند: دسته‏اى كه در دنيا خود را فروختند و به نابودى افكندند، و دسته‏اى كه خود را خريدند و آزاد كردند.

***

حدیث ششم:

امام على عليه ‏السلام

دنيا آفريده نشده كه سراى ماندن شما باشد، بلكه آفريده شده، كه گذرگاه شما باشد تا از آن براى سراى ماندگارى‏تان توشه عمل برگيريد. پس، در دنيا همواره مهيّاى سفر باشيد و مَركب‏ها را براى رفتن ، آماده سازيد.

***

حدیث هفتم:

امام على عليه‏ السلام

دنيا آفريده نشده كه براى شما سراى ماندن و جاى آسودن باشد ؛ بلكه گذرگاه شما قرار داده شده است تا از آن براى سراى استقرارتان توشه اعمال نيك برداريد . پس، در دنيا همواره آماده باشيد ؛ و زنهار كه خوشى‏هاى زودگذر آن ، شما را نفريبد.

***

حدیث هشتم:

امام على عليه‏ السلام

دنيا را دنيا ناميده ‏اند ، چون فرومايه ‏تر از هر چيزى است.

***

حدیث نهم:

پيامبر خدا صلی الله علیه وآله

در پاسخ به اين پرسش كه چرا دنيا را دنيا ، گفته‏ اند؟ ـ دنيا ، پست و نزديك و پيش از آخرت آفريده شده است. اگر دنيا هم‏زمان با آخرت آفريده شده بود ، اهل آن فانى نمی ‏شدند ، چنان كه اهل آخرت فنا نمی پذيرند

***

حدیث دهم:

امام على عليه‏ السلام

احوال دنيا، همه لرزان است و دارايى آن ، گرفتنى و قابل سپردن به ديگرى

***

حدیث یازدهم:

امام على عليه‏ السلام

هركه در پىِ سراب بدَوَد، خسته ‏تر و تشنه ‏تر مى‏شود.

***

حدیث دوازدهم:

پيامبر خدا صلی الله علیه آله

به دنيا ناسزا مگوييد؛ چه، دنيا نيكو مَركبى است براى مؤمن ؛ به وسيله آن به خوبى می ‏رسد و از بدى می ‏رَهَد. هرگاه بنده بگويد: «لعنت خدا بر دنيا» ، دنيا گويد: لعنت خدا بر نافرمان‏ترينِ ما از پروردگارش.

هركس بگويد: «ننگ بر اين دنيا» ، دنيا گويد: ننگ بر نافرمان‏ترينِ ما از خدا

***

حدیث سیزدهم:

امام على عليه‏ السلام

اسباب دنيا از هم گسيختنى است و عاريه‏ هاى آن ، بازگشتنى.

7 thoughts on “حدیث بسیار زیبا درباره دنیا

  1. از کجا بدانیم
    چه کسی دنیا را به آدم دو روز کرده
    شاید فرا زمینی های نامرد فریبمان داده اند
    شاید چیزی که ما وحی پنداشته ایم به شکل وحی
    بر آدم آمده

    1. احتمال این هم هست این احتمال که هر چیزی که به گوش ما رسوندن دروغی بیش نبوده یا مثلا ما تحت ازمایشی باشیم اما از اون ور هم احتمالش هست دروغ نباشه پس منطق حکم میکنه اگه ضرر نمیرسونه احتما سود رسوندش هست و بهش عمل کنیم تا ضرر نکنیم

    2. وقتی بنا بر این باشد که ادم هر گونه ادعایی بکند بدون هیچ دلیل و برهانی همچون به وجود امدن بدبختی ها توسط فرازمینی ها یا کنترل سیاستمداران توسط موجودات مارمولکی، حرف شما درست است، از کجا معلوم فلان چیز این جوری نیست؟ شاید اصلا ما داریم خواب می بینیم، از کجا معلوم؟ خوشبختانه خداوند به من و شما عقلی عطا فرموده اند که این افکار پر از جهل و خرافه را همچون وحی توسط فضایی ها را دور بیندازیم و با تحقیق و استدلال، به درستی دین حقه ائمه اطهار علیه السلام پی ببریم، و از گمراهی ها نجات پیدا کنیم.

    3. به نام خدا، سلام، قران کریم کتاب خداست، چون اگر در ایه ۳۰ سوره انبیا بنگریم، خداوند اشاره ایی به اوایل خلق این دنیا کرده، یا در چند جا گفته شده اول گیاهان را بر روی زمین گستراندیم که دانشمندان نیز گفته اند که اول گیاهان بر روی زمین بوده اند.
      ثانیا، این همه دین حق از طرف خدا امده که هیچ شکی در انها نیست، و همه انها مارا به سوی سلامتی و صلح و برادری و
      و برابری دعوت کردند، دین اسلام کاملترین انهاست.
      خداوند این همه نشانه فرستاده، مگر شما اقا نمی بینید، خروس و حیوانات دیگر در هنگام طلوع صبح که صداهایی می دهند، معلوم است که در حال ذکر و تسبیح خدایند،خدای یکتا و یگانه و بی نیاز،
      این فرازمینی ها هم جز خیالی از انسان نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *