احادیث شناخت فضائل امام علی ع

دانلـــود تصویر

دانلود تصویر متناسب با موبایل، دسکتاپ، چاپ

احادیث شناخت فضائل امام علی ع

🌸پیامبر رحمت(ص)

هر که می‌خواهد
دانش آدم را ببیند
و بینش #نوح
و بردباری #ابراهیم
و زهد #یحیی
و قدرت #موسی را مشاهده کند،
به علی بن ابی طالب بنگرد…💐

تاریخ دمشق؛ 42:356

 

اگه میخواین علی رو بیشتر بشناسین اینو بخونید👇😍👌
صعصعة بن صوحان، از دوستان و ارادتمندان حضرت علی (ع) بود.
👈عرض کرد: یاامیرالمومنین! آیا شما افضل و بالاتر هستید یا #حضرت_آدم؟
حضرت، چشم های مبارک خویش را گشوده و فرمودند: انسان خوب نیست از خودش تعریف کند، اما برای اینکه نعمت های الهی را در حق خودم اظهار کنم و نوعی شکرگزاری کرده باشم، جواب تو را می گویم: خداوند متعال، آدم را داخل بهشت کرد و تمام نعمت های بهشت به غیر از خوردن گندم را بر او مباح و حلال نمود. با وجود منع الهی، آدم از آن گندم خورد ولی برای من گندم مباح بود اما از آن استفاده نکردم.
.
👈عرض کرد: شما افضل هستید یا #حضرت_نوح؛ امام فرمودند: زمانی که قوم نوح، او را اذیت و آزار رساندند، قومش را نفرین کرد؛ ولی من با این همه مصیبت و آزار، در عمر خود نفرین نکردم. 👈صعصعة پرسید: آیا شما افضلید یا #ابراهیم_خلیل؟ حضرت فرمودند: ابراهیم به خدا عرضه داشت: خداوندا، به من نشان بده که چگونه این مردگان پوسیده را زنده خواهی کرد، خطاب رسید: مگر به قدرت ما ایمان نیاورده ای؟ عرض کرد: چرا؛ ولی می خواهم قلبم مطمئن شود، اما ایمان من در مرتبه ای است که اگر تمام پرده های بین خالق و مخلوق برداشته شود، یقین و اطمینان من به حدی است که کم و زیاد نمی شود. .
👈باز پرسید: یا علی! تو افضلی یا #موسی(ع)؟ امام فرمود: زمانی که خداوند موسی را با معجزه ید بیضا و عصا به سوی فرعون فرستاد و فرمان داد: برو به سوی فرعون؛ از خداوند تقاضا کرد که برادرش هارون را با او همراه کند؛ می ترسید او را بکشند اما وقتی پیامبر اسلام (ص) مرا مامور کرد تا سوره برائت را به سوی فرعونیان مکه ببرم و در موسم حج بخوانم، با وجودی که بسیاری از پهلوانان، پدران و برادران آنها را در جنگ کشته بودم ذره ای به دلم خوف نیامد و کسی را برای کمک و یاری نخواستم.
.
👈صعصعة عرض کرد: یا علی: تو افضل هستی یا #عیسی_بن_مریم (ع)؟ امام فرمود: آنگاه که مادر عیسی (ع) خواست بچه اش را به دنیا بیاورد و زمان وضع حملش رسید از طرف خداوند فرمان رسید: مریم! از بیت المقدس بیرون رو، که اینجا جای زایمان نیست، اینجا عبادتگاه است و او به زیر یک نخل خشک پناه برد. اما وقتی مادر من در مسجدالحرام، آثار وضع حمل را دید و خواست از آنجا خارج شود ندا رسید: داخل خانه ما بیا؛ و دیوار کعبه شکافت و مادرم مرا در خانه خدا به دنیا آورد و سه روز مهمان پروردگارم بودم.
.
👈صعصعه عرض کرد یا علی تو افضل هستی یا #محمد_مصطفی (ص)؟ فرمود : من بنده ای از بندگان محمد هستم.
.
کتاب اللمعه البیضا ص۲۲۰
.
.
جان عالم به فدای تو یا علی💖

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *